Életképek szabadúszó webdesignerként

Webdesign Blog

Anya a saját lábán áll.

2019. február 23. - Tóth Zsuzsanna

Napok óta mindenki rágja a gumicsontot. Én is. Pedig én már megtettem amit “megkövetelt a haza” - igen, sokan így gondolkodnak, hogy a nőknek kötelességük a nemzetért feláldozni a szülőcsatornájukat és 4 gyereket kitolni. Hát nem érted? Nem kell többet SZJA-t fizetned! Látszik, hogy nincs egy épkézláb nő sem a döntéshozók között és már megint 60 körüli, a valóságtól elrugaszkodott férfiak döntenek arról, hogy mi történjen a lábunk között.

Tovább

A munkanélküli designer története

Bár én magam évek óta nem vagyok tagja szakmai jellegű FB csoportoknak, rendszeresen kapok olyan kérdéseket, amik az ott zajló eseményeket és elhangzó kijelentéseket hozzák fel példaként. Itt rögtön megjegyezném, hogy azért nem vagyok tagja, mert nem akarom céltalan szájkaratéval tölteni az értékes időmet.

Szóval itt rendszeresen felmerül, hogy nehéz az egyszeri grafikus/designer/frontendes élete, mert nagyon nehéz munkát találni, alanyunk x. hónapja küldözgeti az önéletrajzát és még csak szóra sem méltatják. Ami teljesen reális amúgy, a magyar munkáltatók egy tetves automatizációt nem tudnak bekötni a megérkezett levelekre, hogy igen, köszönjük megkaptuk, ekkor és ekkor jelentkezünk, ha van valami. Ugyanis itt kezdődik a jófej cégvezetés és nem a csocsóasztallal. De ez most lényegtelen.

Tovább

Mi kell egy webdesign vállalkozáshoz beindításához?

Te! Azaz a tudásod. Ez a legfőbb összetevő. De ennyi korántsem elég.
Láttam már sok olyan tényleg ügyes és tehetséges grafikust, designert vagy fejlesztőt, aki hiába volt szakmailag kimagasló, a vállalkozás dolog nem ment neki.
Vállalkozni ma egy jó negyedórás online űrlap kitöltését jelenti a Webes ügysegéd oldalán egy ügyfélkapus hozzáféréssel. Tádám! Kész a KATA-s vállalkozás. Ez a könnyebbik fele.

Tovább

Válassz jól ügyfelet!

Álljunk csak meg! Nem az ügyfél választja a kivitelezőt? Dehogynem! Minden szabadúszó célja, hogy őt válasszák az ügyfelek, illetve ajánlják egymás között! Egy idő után - ha sokat blogolsz, jelen vagy - elkezdenek sűrűsödni a megkeresések, ajánlatkérések. Ez eddig remek!

Aztán jön a felismerés, hogy bizony ezek megválaszolása, adott esetben egy árajánlat készítése bizony elég időigényes elfoglaltság. Azt talán nem kell mondanom, hogy illik minden megkeresésre aránylag rövid idő alatt válaszolni. Hogy ez hogyan fér bele az életedbe, azt viszont neked kell tudni!

Tovább

Hogyan indulj el szabadúszóként?

Mindenki azt mondja csak indulj el, igaz? Oké, de hogyan? Az első hónapokban minden kezdő szabadúszó szembesül azzal, hogy ő az egyik tű a szénakazalban. De a szénakazal óriási!

Hogyan tűnhetünk ki ebben az óriási információ halmazban, ahol többszáz hasonló weboldalon hirdeti magát többszáz hozzánk hasonló, kis egyszemélyes szolgáltató? Elsőre valóban esélytelennek tűnik, hogy az, aki most kezdi ezt az egészet felvegye a versenyt az ismertebb arcokkal.

Tovább

Hogyan néz ki a logótervezési munka folyamata?

Erről már a webdesign tanfolyam blogján van egy posztom - Mi az arculat? Hogyan kezdj hozzá a logótervezésnek? címmel, meg persze van egy rahedli anyagunk, videónk magán a képzésen. Az a technikai rész. Van ennek egy olyan része, ami inkább gyakorlati és emberekkel, ügyfelekkel kell foglalkozni, néha gondolatolvasásba hajló képességeket magunkénak tudva, ezt nem lehet igazán szoftveresen lemodellezni. A kezdők gyakran első kisebb munkáknak logókat kapnak, ami nem baj, de egy logó illetve egy egész arculat csak laikusnak tűnik kis munkának. Illetve azoknak, akik az egy-két napos "logótervezés" üzletében tevékenykednek, zömmel stock alapokból összeolllózva valami logószerűt.

Tovább

Dolgozz szabadúszóként!

A szabadúszókról egy olyan kép él a fejekben, hogy a fehér homokos tengerparton fekszenek egy hintaágyban és dollárkötegekkel legyezgetik magukat és csak időként pillantanak rá a számítógépükre. Van ebben valami, hiszen Tim Ferris könyve, a 4 órás munkahét egy generációnak változatta meg az életét. Többek között az enyémet is.

Az interneten látottak azonban többnyire csalókák, mert azt sugallják, hogy ezek az emberek munka nélkül, mintegy varázsütésre kerültek az adott helyükre és semmi más dolguk nincs a világon.

De van az a mondás, hogy a sikernek nem titka, hanem ára van.

Tovább